måndag 28 januari 2013

Trötter

Har inte gjort speciellt mycket idag och ändå känner jag mig så vansinnigt trött. Försöker vila så mycket jag kan, men det är ju ändå en del måsten. Fast jag har blivit bättre på att inte ha så många måsten. Har fått lära mig det den hårda vägen, då jag gick in i väggen för några år sedan. Så visst, det är bättre. Man får försöka tänka på vad som verkligen är nödvändigt och sålla bort resten. Någon som känner likadant?

Dottern är hemma idag eftersom hon är sjuk. När jag väckte sonen i morse frågade han direkt efter lillasyster. Jag sa att hon var sjuk och att hon fortfarande låg och sov. Han ville promt att hon skulle vara med och väcka honom. Åh, vad gullig han är! tänkte jag lyckligt. Ända tills sonen förklarade att anledningen till att han ville bli väckt av lillasyster var att han hoppades på att hon skulle smitta honom så att han slapp att gå till skolan... Hrmpf!

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är han! När jag berättade vad du hade skrivit i din kommentar, såg han omåttligt nöjd ut...

    SvaraRadera