tisdag 29 januari 2013

Motigt

Oj, oj,oj. Idag var det nära att det inte blev någon löpträning. Har dragits med huvudvärk mest hela dagen. Dessutom förstod sjuka dottern inte alls vad mamma menade när hon påstod att det nog kunde göras lite skolarbete så hon inte kommer efter så mycket när hon är hemma. Mamsen fick ta fram allvarliga rösten och se då gick det till slut.

Vad gäller huvudvärken var den mer svårbemästrad. Det hjälpte inte alls med Ipren och Panodil. Men efter eftermiddagsfikat kändes det som det lättade något. Och sedan tog jag till ett av mina favoritknep. Man tänker så här:

"OK, jag har ont i huvudet, men jag ska ta på mig träningskläderna och gå ut genom dörren och sedan får vi se."

Det funkar faktiskt förvånansvärt bra. Och faktum är att jag inte kände av huvudvärken alls under löparrundan. Så nu känner jag mig rätt nöjd.

Nu ska jag ta en dusch och sedan blir det middag. Därefter tar kvällen vid med läxläsning, kvälls-te och Bygglov på fyran.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar