torsdag 17 januari 2013

Det är kallt och det knarrar under skorna

-16 grader Celcius visade gradstocken i går morse när jag kom ut i köket för att göra frukost. Det var t o m så kallt att vi blev omnämnda på riksvädret.

I Kalmarposten skrev en krönikör att det förmodligen var så att vi vuxna tyckte det var tråkigt att det kom så mycket snö och att barnen jublade. Då är det som jag misstänkt länge. Jag är nog rätt barnslig. Jag tycker det är supermysigt med snö. Jag är t o m ute och löptränar i den. Jag tycker liksom att när det är januari så ska det vara snö och kallt. Har lite svårt att förstå dem som för ett par veckor sedan började prata om att våren är här.

I går hände det annars inte så mycket. Jag var helt slut så jag försökte göra så lite som möjligt. Har försökt ta igen en del idag i stället. Har bl a dammsugit. Jag misstänker att jag får rinnsnuva när det blir för smutsigt och dammigt här hemma. Så jag tänkte att jag provar med att städa. Tycker redan att jag märker en förbättring.

I kväll har det varit lugnt. Maken nattade dottern och sedan körde han till jobbet. Själv har jag tittat på "Antikrundan" och ska strax gå och lägga mig. Jag läser lite ur Karin Brunk Holmkvists bok "Kaffe med musik" och sedan är det God Natt!

2 kommentarer:

  1. I så fall är jag också barnslig. Men just nu knarrar ingen snö under sandalerna. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig hedrad! Jag har fått min första kommentar. Tack Anders! På tal om det här med snö; Det ryktas att vi har mer snö i Kalmar än i Sälen. Känns lite underligt.

      Radera